reklama

Škoda - Nebezpečenstvo na cestách východného slovenska

Vopred upozorňujem že článok môže vyvolať pobúrenie u niektorých skupinách motoristov. Preto odporúčam čítať článok s nadhľadom a urobiť si vlastnú mienku na danú problematiku. Preto odmietam odpovedať na prípadné komentáre, ktoré sú urážlivého alebo inak negatívneho charakteru. Tento článok vznikol z vlastnej skúsenosti. Vaše reakcie na danú problematiku sú formou komentárov vítané.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Som "priemerným" motoristom na cestách Slovenska. Väčšinou sa pohybujem na cestách východného slovenska a stretol som sa s fenoménom vozidiel značky ŠKODA.

Nestalo sa aj vám, že pri pohodvej ceste ste naraz zbystreli pri pohľade do spätného zrkadla ? Tlačilo sa na vás mladý vodič a jediné čo vás oddelilo od nehody je to že ste nezbrzdili. takýto vodiči sú na 90% bezohľadný a jednoducho nerešpektujú pravidlá cestnej premávky. 
Podľa mojích skúseností som mal stále česť na takýchto vodičov. Väčšina z nich jazdila na vozidlách značky ŠKODA (Nie je nutné opisovať že sa jedná o mnoho ročné typy vozidiel.)
Náhoda ? V žiadnom prípade. Škodovky sú jednoducho dostupné a vďaka kvalitnému zásobovaniu je možné získať náhradné dielce ako aj dielce na zvýšenie výkonu skoro na každej druhej čerpacej stanicy. Je logické že autá takéhoto typu sa stávajú ideálnou korisťou pre mladých a hlavne neskúsených vodičov. 

Ako príklad uvediem reálnu situáciu. Bol piatok, mohlo byť okolo 5 hodín a cestoval som smerom na Rožňavu od Košíc. Šiel som primeranou rýchlosťou (100 - 110 km/h), naraz som sa nestihol ani poobzrieť a spoza mňa "vyletela" Fábia s arogantým mladým vodičom, ktorého som uvidel cez okno (Je samozrejmé že vodič v auto sedel skoro vzadu na zadných sedadlách a volant držalo zaujímavým spôsobom :)) Povedal som si, keďže cesta bola prázdna, že ho jednoducho pred seba nepustím. Pridal som teda na plyn a ocitol som sa v situácií keď som čakal že mladý vodič pozbiera zvyšky rozumu a zaradí sa znova za mňa (Predsa som nešiel pomali), ale siuácia bola iná. Vytláčal posledné kone zo starého motoru úbohej škodovky (pričom sa mierka otáčok musela nchádzať v červenej oblasti) a nedokázal by zniesť prehru. Pred nami sa vynorili auto na ľavej strane a rozhodol som sa ustúpiť a pribrzdiť. Plní hrdosti a zvýšeného ega sa "sekol" v poslednej chvíli predo mňa.
V tom momente som pochopil že ustúpim a užíval som si bezproblémovú jazdu aj naďalej.

Touto situáciou vám chcem naznačiť (pre tých, ktorí sa nepohybujú na tejto časti Slovenska) čo sa deje deň čo deň. Šoférujem pravidelne a s takouto alebo podobnou situáciou sa stretávam z dňa na deň. Som sám alebo vidia to tak aj iný ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A čo sa týka predbiehania takýchto vozidiel ? Vlastním auto z vyššou kubatúrou a vyšším výkonom ako typické škodovky. Ale predbehnúť takéto auto s mladým vodičom za volantom je bez poriadného náskoku a pridržania plynového pedálu nemožné. Osobne zastávam myšlienku akejsi hanby, ktorú by v tom momente mladý vodič získal, ak by videl že ho predbehne nejaké iné auto. 
Preto sme sa každí už stali minimálne svedkami rôznych manévrov na cestách, ktoré by sme čakali od profesionálnych jazdcov na okruhoch alebo minimálne na uzavretých úsekoch.

Ale prečo je faktom, že väčšina arogantných a "frajerských" mladých vodičov jazdí na vozidlách značky škoda ? Kvôli dostupnej cene a širokému vybaveniu, ako som vyššie spomínal ?
Bolo by nevhodné ak by som neuviedol že aj rôzne iné typy aút sa stávajú "zbraňou" v ruku mladých a arogantných vodičov. Ale z môjho pohľadu dominujú škodovky na cestách, na ktorých sa pohybujem ja.

Na záver chcem uviesť že tento článok nemá za účel pôsobiť ako dehonestácia vodičov škodoviek. Uznávam že aj medzi vodičmi iných značiek nájdeme kvalitných a zodpovedných vodičov, ale aj arogantých a neskúsených.
Chcem len upozorniť každého na to, ak nabudúce zbistríte ako sa na vás zozadu tlačí stará škodovka s mladými za volantom, nechajte ju prejsť a nestavajte sa arogantne k takýmto vodičom. Nestoja za to a väčšinou nemajú potrebné jazdecké schopnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na úplny záver udávam že nie som čistý kritik mladých vodičov. Venujem sa motoristickému športu na úrovni Rally. Som za to aby mladý a talentovaní vodiči predviedli svoje schopnosti. Ale nie na verejných komunikáciach, ale na uzavretých tratiach a okruhoch !

Eric Roob

Eric Roob

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Málo kto si dokáže túto otázku zodpovedať korektne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu